Städat ut julen

publicerat i Allmänt;
Idag har jag och Melissa haft en fixar dag. Har fått gjort hur mycket som helst och då är klockan bara lite över 14.00. Melissa har haft en hostig natt och vaknat flera gånger och varit ledsen. Så hon tog lite sovmorgon. Hon fick välling i sängen kl 07.00 och jag satte på nyheterna och tänkte vi kan morna oss och mysa lite innan vi går upp. När hon hade slukat flaskan så vände hon bara på sig och somnade om. Så där låg jag klarvaken och kunde inte somna om. Vid 9.00 gick jag upp och vid 9.30 vaknade hon. Det blev lite bad i badbaljan för Melissa och sen gick vi till Coop för att komplettera lite till kvällens matlagning. Handlade även lite fika och gick upp till min gammel faster Edith på hennes ålderdomshem. 92 år gammal men en riktig krut gumma. Hon och Melissa hade lika dana strumpor. Anti halk och Melissa passade på att knipa henne i tårna när hon kröp runt på golvet. Hon gick oturligt och trillade i torsdags och har nu fått en platta och skruv i låret. Men det hindrade inte henne från att gå runt i lägenheten idag. Va livrädd att hon skulle trilla.....
Sen gick vi hem och åt lunch. Melissa sover lite middag nu och jag har förberett maten för kvällen och har börjat städa ut julen. Tur är att vi inte har så mycket julgrejor framme detta året eftersom Melissa stoppar allt olämpligt i munnen eller drar omkull saker så det gick ganska fort. 

Love J

Kommentera inlägget här :