Tandläkar besök

publicerat i Allmänt;
Nu börjar vi sakta återhämta oss från helgens stört förkylning. Efter öppna förskolans besök i tisdags och Melissas grund slickning av alla leksaker hon fick i handen så blev hon förkyld på torsdagen och hon smittade mig och sambon lagom till helgen. Men nu är vi alla hyfsat pigga igen är mest en massa snorande kvar på Melissa och mig. 
Idag besökte vi Folktanvården i Eslöv. Det va Melissas första besök och hon tyckte det va spännande. Hon satt som ett ljus i mitt knä i ca 1 min sen ville hon bara krypa runt. Dagens besök innebar ett samtal med mig som förälder hur man ska sköta barnens tänder. Kost och hur man borstar så små busungars tänder. Det viktigaste är att börja direkt och att skapa en rutin så blir det inga konstigheter. Men fick se några skräck bilder på föräldrar som inte har skött sina barns tänder med borstning eller låtit sina barn använda napp för länge....
Det finns lite att tänka på. 

xoxo

Kommentera inlägget här :